Oksalna kiselina - nakapavanje

Raša Jašović

Preporuke švajcarskog istraživačkog instituta za pčelarstvo za tretman varoe oksalnom kiselinom, metodom nakapavanja.

Poznati švajcarski istraživački institut za pčelarstvo iz Berna, nakon eksperimenata koje su obavili njihovi  istraživači, pre više od 10 godina, dao je preporuke za tretman oksalnom kiselinom. Preporuke su se odnosile, prvenstveno, na zemlje centralne Evrope, ali se, danas, koriste u skoro svim evropskim zemljama, kao i u Kanadi i SAD. Kod nas, od kada koristimo metod nakapavanja oksalnom kiselinom, u borbi protiv varoe, radimo upravo po ovim uputstvima. Obzirom da je došlo vreme primene oksalne kiseline, smatramo da bi trebalo da se podsetimo preporuka poznatih švajcarskih istraživača. Oksalnom kiselinom zadajemo završni udarac varoi - to je tretman za iduću godinu. Ne bi trebalo da imamo dilema u vezi sa oksalnom kiselinom - efikasna je (kada nema legla min. 95 %), jeftina je, lako se aplikuje.

Pravljenje rastvora oksalne kiseline:

35 grama oksalne kiseline u jednom litru rastvora (šećer - voda, 1 : 1).

Količina primenjenog rastvora:

slaba društva   ----- 30 ml

srednja društva ---- 40 ml

jaka društva -------- 50 ml.

Držeći se ovog pravila postižemo da svaka ulica, puna pčela, u DB košnici, dobija 5 - 6 ml rastvora.

- Tretman primeniti jednom, (novembar - decembar) kada nema legla;

- nakapavati rastvor direktno na pčele, po ulicama, izmedju ramova;

- tretirati pčele mlakim rastvorom;

- tretman primeniti samo kada je spoljna temperatura iznad 0 stepeni Celzijusa (najbolje 4 - 8 stepeni);

- upotrebiti samo sveže napravljen rastvor ili onaj koji je skladišten kraće od 6 meseci, na temperaturi nižoj od 15 stepeni;

- nositi zaštitne rukavice i zaštitne naočari.

mod_vvisit_counterДанас294
mod_vvisit_counterЈуче329
mod_vvisit_counterОве недеље1330
mod_vvisit_counterОвог месеца8057
mod_vvisit_counterУкупно1158407