Podsetnik za početak maja 2017. godine

Dragan Daničić

Bagrem je, tamo gde nije izmrzao, počeo da medi. Još da nas posluži i vreme , da ga pčela skupi. Meteorolozi najavljuju, u sledećih 2 – 3 dana oluje, nevreme, čak i grad.

Kod mene, u Kolubarskom Leskovcu, vaga pokazuje danas 2,5 kg. To je prvi značajniji unos.

Bagrem nam je najvažnija paša. Koliko smo i kako smo spremili društva za ovu pašu, videćemo u sledeće dve nedelje. Bagrem je, ove godine, poranio. Sada društva možemo da pojačamo samo naletom. Slaba društva sklonimo – prenesemo na nova mesta i pojačavamo izletnicama srednja i jaka društva. Slaba ionako ne bi donela ništa. Njima, pošto su izgubija izletnice, obavezno dodajemo vodu u hranilice.

U bagremu ne bi trebalo da forsiramo izgradnju saća. Izgradnje saća smanjuje prinos meda.

Vreme je da razmislimo i o uzgoju matica. Kraj paše trebalo bi da dočekamo sa zrelim matičnjacima, sa kojima ćemo formirati rojeve. Moramo nadoknaditi zimske gubitke, mnogima su pčelinjaci desetkovani.

Dakle, pratimo unos, merimo, vodimo računa da pčelinja društva imaju dovoljno prostora. Da budu u dobrom radnom, a ne rojevom raspoloženju.

mod_vvisit_counterДанас615
mod_vvisit_counterЈуче658
mod_vvisit_counterОве недеље2526
mod_vvisit_counterОвог месеца11910
mod_vvisit_counterУкупно602774