Podsetnik za primenu oksalne kiseline

Raša Jašović

Preporuke švajcarskog istraživačkog instituta za pčelarstvo za tretman varoe oksalnom kiselinom, metodom nakapavanja

Poznati švajcarski istraživački institut za pčelarstvo iz Berna, nakon eksperimenata koje su njihovi istraživači, pre nekoliko godina, obavili, dao je preporuke za tretman varoe oksalnom kiselinom. Preporuke su se odnosile prvenstveno na zemlje centralne Evrope, ali se, danas, koriste u skoro svim evropskim zemljama, kao i u Kanadi i SAD. Kod nas, od kada koristimo metod nakapavanja oksalne kiseline u borbi protiv varoe, radimo upravo po ovim uputstvima. Obzirom da nam se približava vreme primene oksalne kiseline, smatram da bi trebalo da se podsetimo saveta odličnih švajcarskih istraživača. Prema najavama meteorologa, sledećih dana će temperatura biti iznad one na kojoj se primenjuje ova kiselina, ali čim se temperatura spusti, stvoriće se povoljni uslovi za tretman varoe oksalnom kiselinom. To je završni udarac varoi – to je tretman za iduću godinu. Nemojte propustiti da upotrebite oksalnu kiselinu – efikasna je, jeftina, lako se aplikuje.

Pravljenje rastvora oksalne kiseline

  • 35 grama oksalne kiseline u 1 litri sirupa (šećer – voda, 1 : 1);

Količina primenjenog rastvora

  • 30 ml za slaba društva:
  • 40 ml za srednja društva
  • 50 ml za jaka društva.

Držeći se ovog pravila postižemo da svaka ulica, puna pčela, u DB košnici, dobija 5 – 6 ml oksalne kiseline.

  • Tretman primeniti jednom, u jesen (novembar – decembar), kada nema legla;
  • Nakapavati rastvor direktno na pčele po ulicama, izmedju ramova;
  • Tretirati pčele mlakim rastvorom;
  • Tretman primeniti samo kada je spoljna temperatura iznad 0 stepeni (najbolje 4 - 8);
  • Upotrebiti samo sveže napravljen rastvor ili onaj koji je skladišten kraće od 6 meseci, na maksimalnoj temperaturi od 15 stepeni Celzijusa;
  • Nositi zaštitne rukavice i zaštitne naočare.

mod_vvisit_counterДанас934
mod_vvisit_counterЈуче1055
mod_vvisit_counterОве недеље934
mod_vvisit_counterОвог месеца18238
mod_vvisit_counterУкупно874729